onsdag 16 februari 2011

"Be yourself, the world worships the original"

Det blidde en tavla. Och den är redan uppspikad och klar. Så nu ligger jag här i soffan, lyssnar på "Angus & Julia Stone" och njuter åt min kreativitet. Mycket mer åt kreativiteten än åt tavlan, kreativiteten är sprudlande, tavlan blev sådär!


Först hade jag tänkt att måla en tavla och skriva "Schhh!" på... För att påminna mig själv om att ungefär hälften vore nog. Det skulle också bespara mig massor av skakande på huvudet då jag tänker tillbaka på brutalt konstiga saker jag sagt, vilket är dagligen... och jag försöker skaka ut dom och tillintetgöra dom! Dom konstiga sakerna jag sagt alltså!


Men då tänker jag också på hur många gånger jag sagt något oväntade saker, och det har tagit mig till äventyr, fått mig att lära känna nya människor, fått någon att skratta... mm mm


Det är väl en sorts hatkärlek jag har till min öppenhet och spontanitet. Ibland är det en vinnare, ibland en förlorare! Men men, instället blev det orden "Be yourself, the world worships the original"... som numera täcker en liten bit av väggen ovanför min säng... 


Och så tänker jag också på vilka vänner jag har, vilka olika, unika och fantastiska egenskaper ni har! Ni är fantastiska! Ändra vad ni gör, aldrig på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"En vinge kan aldrig lyfta två stolar"

//Pedro

Emma sa...

DU är fantastisk! Helt galet BRUTALT fantastisk!