tisdag 15 februari 2011

Kaffe och Pizza



Stod precis och borstade mina tänder, när jag inser att det ligger tre tandborstar på min hylla i badrumsskåpet. I hela mitt liv, har jag alltid tyckt att det varit irriterande med en jä**la massa tandborstar i tandborst-stället och verkligen satt på agendan och poängterat vikten av att slänga den gamla innan man tar en ny. Alltid undrat vem det är som är så brutalt slö och låter alla gamla vara kvar.

Nu blir jag dock konfunderad. Är det jag som inte slänger mina tandborstar? Helt plötsligt undrar jag om jag ens borstar med den nyaste tandborsten, eller vilken som i huvudtaget är min... ÅNGEST! I morgon blir det till att slänga hela bunten och köpa en ny, med namn på!



Förövrigt pratade jag och min kombo Ida precis om att vågen inte fungerar. "Nä, sa jag, det har jag också tänkt på. Jag tror det är något fel... " Det knepiga var att Ida tyckte att man vägde väldigt lite och jag tyckte att det var åt andra hållet. Sedan kom vi på att man väger olika beroende på vart i lägenheten man väger sig. Perfekt tänker jag -... Kan jag, förutsatt att jag börjar väga mig i Idas rum och jobbar mig ut mot toaletten, leva flera veckor på pizza utan att öka ett enda kilo.....UNDERBART!

Då var denna dagen över. Dagen som började sittandes på ett hustak drickandes på en rykande färsk kaffe, och slutar med lite läsning i en nybäddad säng i ett nypyntat rum. Kan det bli bättre?



2 kommentarer:

Anonym sa...

"Nollsjutresjutjugofyranittionioelva"

//Pedro

Emma sa...

tillåt mig att skratta: hahahaha!